Hoe kan ik inschrijvingen goedkeuren?

Als een medewerker zich ingeschreven heeft voor een opleiding, ontvang je hiervan een bericht per e-mail. Om inschrijvingen van medewerkers goed te keuren, dien je in te loggen op het leerportal met jouw eigen Mijn Springest-account.

  • Volg de link in jouw e-mail met de inschrijvingsaanvraag van jouw medewerker.
  • Ga in jouw Mijn Springest-overzicht naar het tabblad 'Goedkeuren'.
  • Klik op de groene knop 'Goedkeuren' als je akkoord gaat met de inschrijving. 

De medewerker en de opleider in kwestie ontvangen nu een bevestiging van de inschrijving. Je hoeft nu geen stappen meer te ondernemen.

Een inschrijving afkeuren

Als je een inschrijving afkeurt, ontvangt de medewerker hierover een bericht. Nadat je op de knop 'Afwijzen' hebt geklikt, dien je hierover een reden op te geven. De medewerker ontvangt vervolgens per e-mail een bericht dat zijn inschrijving is afgekeurd met de opgegeven reden.

Een afgewezen aanvraag wordt niet doorgestuurd naar de opleider in kwestie. Je hoeft geen verdere stappen te ondernemen. 

Is het mogelijk een goedgekeurde inschrijving alsnog annuleren?

Het is helaas niet mogelijk om een reeds goedgekeurde inschrijving alsnog af te keuren. Wel kan een medewerker zelf te allen tijde zijn inschrijving voor klassikale opleidingen annuleren.

Dubbele goedkeuring van twee managers

Zodra een medewerker zich inschrijft worden de mails naar beide managers verstuurd. Het systeem maakt hierin geen onderscheid aan. Beide managers moeten de inschrijving goedkeuren, dan pas gaat er een inschrijfbevestiging naar de medewerker en de wordt de inschrijving doorgezet naar de opleider.

Heeft dit je vraag beantwoord? Bedankt voor je feedback. Als je nog vragen hebt: stel ze gerust hieronder. Sorry, je feedback kon niet worden verstuurd. Probeer het later nog eens.

Nog steeds hulp nodig? Neem contact met ons op Neem contact met ons op